Stretching - meditáció

Jelentkezem

A stretching óráimon a statikus nyújtást alkalmazom.

A statikus nyújtás alkalmával az izom kezdeti és végpontját (eredését és tapadását) távolítjuk egymástól, lassan mozdulva, a mozgáshatárt elérve megtartjuk kb. 10-15 mp-ig.

Hogy hatékonyabb és gördülékenyebb legyen a mozgás, mély levegő vétellel is segítjük az izmot, hogy minél jobban tudjon mobilizálódni. Mély belégzéssel, majd a levegő hosszan elnyújtott kilégzésével indítjuk a mozgást és addig végezzük a nyújtást, amíg a mélyen belélegzett és hosszan kiengedett levegő végére érünk.

Minden gyakorlatot 3-szor ismétlünk, hogy az izomnak legyen lehetősége felkészülni, beleengedni és a maximális mozgáshatárt elérni.

Eközben az egész szervezet, annak minden sejtje átlélegződik, felfrissül, a legmélyebben lévő tüdőhólyagocskák is átszellőznek, így még a bacilusokat is kiszellőztetjük a szervezetből.

A test lenyújtása után az elmét hozzuk relaxált állapotba és megkeressük a bennünk lévő belső csendességet, azt a belső erőforrásunkat, melyhez kapcsolódva egy magasabb tudatosságba emelkedhetünk.

Ebből a magasabb, tisztább tudatosságból letekintve mindennapi életünk  menetére, egy sokkal bölcsebb rálátást, megértést felismerést kapunk életünk folyamataira.

Tudta?

Hogy a szervezet kiválasztása 70%-ban a levegő által történik és csak utána jön az izzadás általi méregtelenítés és csak utána a széklet- és vizeletürítés.

Sokan hajlamosak vagyunk felületesen, apró piciket lélegezni. Pl.: Munkahelyen, az irodában görnyedünk a gép előtt, ablakot ritkán nyitunk.

A görnyedés által összeszorul a mellkas, nincs elegendő tér egy normális, elegendő mennyiségű levegő vételére.

Elkezdünk felületesen lélegezni, ami csak épp annyira elegendő, hogy szinten tartson bennünket. Ez a kevéske levegő nem sok mindenre elég.

  • Arra nem, hogy lejusson a tüdő legmélyéig és átszellőztesse az egész szervet. (bacilusok megtelepedése)
  • Arra sem, hogy friss oxigénnel lássa el a szerveket, melyek ezáltal alulműködésnek indulnak. (Szív/pangó keringés, máj/méreganyagok nem megfelelő kiválasztása, stb..)
  • Arra sem, hogy az agyba friss oxigén jusson (koncentráció zavar, feszültség, idegesség, memóriazavar, fáradtság, kimerültség fásultság)

Képzeljük el, ahogy egy régen lezárt lakásban kitárjuk az ablakokat. Beárad a friss levegő, a fény és elárasztja a beszürkült, poros szobákat, és kisöpri az áporodott szagot a helyiségekből.

Valami ilyenhez tudnám hasonlítani azt, amikor az ember a sok apró, felületes, kapkodó levegő után elkezd mélyeket lélegezni.

Stretching órán kb. 30-34 gyakorlatot végzünk, melyeket 3-szori ismétléssel, mély be-kilégzéssel hajtunk végre. Ez 90-102 mély levegővételt jelent az egy óra alatt.

Részletek

Jelentkezz a meditációra!

Jelentkezz a meditációra az alábbi űrlap segítségével, vagy Andorfiné Mártánál a +30 30 657 9654-es telefonszámon.

7 + 15 =

Zlatzky Anna

+36 1 269 8211
+36 30 396 11 92

Spirit Központ

1023 Budapest,
Árpád fejedelem útja 3-4. III/1.
kapucsengő: 123

Közösségünk

Kövess minket a közösségi oldalakon és értesülj első kézből az ujdonságokról!